ZARZąD
GRI 102-18, 102-22
Jerzy Kwieciński – Prezes Zarządu PGNiG
Pan Jerzy Kwieciński jest absolwentem Wydziału Inżynierii Materiałowej Politechniki Warszawskiej i doktorem nauk technicznych. Ukończył również studia podyplomowe dla kadry kierowniczej w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie oraz program międzynarodowych studiów Master of Business Administration realizowany przez Uniwersytet w Antwerpii, Staffordshire University, Wolny Uniwersytet w Brukseli oraz Uniwersytet Warszawski. Pan Jerzy Kwieciński posiada również doświadczenie w pracy akademickiej i prowadzeniu prac badawczo-rozwojowych, które zdobywał m.in. na Politechnice Warszawskiej oraz jako profesor wizytujący na Brunel University London. Posiada ponad 30-letnie doświadczenie międzynarodowe w planowaniu strategicznym, zarządzaniu dużymi organizacjami, programami i projektami w sektorach: publicznym, prywatnym, pozarządowym i naukowo-badawczym, w tym w branży energetycznej. W latach 1993–2004 był pracownikiem Komisji Europejskiej, w Przedstawicielstwie w Polsce zarządzał programami i projektami finansowanymi ze środków Unii Europejskiej i uczestniczył w pracach przygotowujących Polskę do członkostwa w UE. W latach 2004–2005 był prezesem Europejskiego Centrum Przedsiębiorczości Sp. z o.o, gdzie następnie w okresie 2008–2015 pełnił funkcję wiceprezesa zarządu. W 2005 r. objął stanowisko Podsekretarza Stanu w Ministerstwie Rozwoju Regionalnego kierowanym przez Minister Grażynę Gęsicką, gdzie zajmował się koordynacją polityki rozwoju kraju i polityki spójności oraz m.in. przygotowywał Strategię Rozwoju Kraju 2007–2015 i Narodową Strategię Spójności 2007–2013.
W latach 2008–2015 pełnił funkcję Prezesa Zarządu w JP Capital Group Sp. z o.o. specjalizującej się w przygotowywaniu i wdrażaniu przedsięwzięć oraz innowacyjnych projektów, w tym w zakładaniu i prowadzeniu start-upów. W tym czasie prowadził także Fundację Europejskie Centrum Przedsiębiorczości. W 2015 r. został powołany na stanowisko Sekretarza Stanu w Ministerstwie Rozwoju.
Od 2015 r. jest członkiem Narodowej Rady Rozwoju powołanej przez Prezydenta Andrzeja Dudę.
W listopadzie 2015 r. został powołany na pierwszego zastępcę Wicepremiera Mateusza Morawieckiego w Ministerstwie Rozwoju w rządzie Premier Beaty Szydło. Od stycznia 2018 r. sprawował urząd Ministra Inwestycji i Rozwoju w rządzie Premiera Mateusza Morawieckiego, a od września 2019 r. jednocześnie funkcję Ministra Finansów, które pełnił do 15 listopada 2019 r. Zajmował się m.in. przygotowaniem i realizacją Strategii na rzecz Odpowiedzialnego Rozwoju oraz realizacją polityki spójności.
Prezes Zarządu:
- kieruje pracami Zarządu oraz koordynuje pracę członków Zarządu we wszystkich obszarach działalności Grupy PGNiG;
- sprawuje nadzór i koordynuje funkcjonowanie Spółki m.in. w zakresie:
- kontroli i audytu wewnętrznego;
- przygotowania i nadzoru nad realizacją Strategii Grupy PGNiG;
- strategii personalnych, systemów wynagradzania i czasu pracy, polityki zatrudnienia i płac;
- sprawowania nadzoru właścicielskiego w ramach Grupy PGNiG i kreowania optymalnego kształtu Grupy PGNiG;
- bezpieczeństwa obiektów, ochrony informacji niejawnych i danych osobowych;
- procesów akwizycyjnych w obszarze upstreamu zagranicznego;
- kreowania polityki regulacyjnej we współpracy z organami administracji publicznej, orangami UE oraz organizacjami branżowymi;
- polityki informacyjnej Spółki oraz komunikacji korporacyjnej;
- planowania i realizacji polityki handlowej Spółki, w szczególności w zakresie sprzedaży gazu ziemnego i energii elektrycznej, w tym zawierania i rozliczania umów sprzedaży gazu ziemnego i energii elektrycznej oraz prowadzenia polityki importowej gazu ziemnego, w tym w zakresie dywersyfikacji dostaw.
Robert Perkowski – Wiceprezes Zarządu ds. Operacyjnych
Pan Robert Perkowski jest ekonomistą, samorządowcem, doktorem nauk ekonomicznych. Jest absolwentem studiów podyplomowych „Analityka zarządzania” Instytutu Organizacji i Zarządzania w Przemyśle „ORGMASZ”, w którym ukończył Międzynarodowe Studia Doktoranckie. Przewód doktorski został otwarty i przeprowadzony w Instytucie Nauk Ekonomicznych Polskiej Akademii Nauk. W Prywatnej Wyższej Szkole Biznesu i Administracji w Warszawie ukończył dzienne studia magisterskie na dwóch specjalizacjach: marketing i kierowanie oraz finanse i bankowość. Jest autorem kilkunastu artykułów naukowych. Doświadczenie zawodowe zdobywał od 2001 r., odbywając staż w departamencie finansowym firmy Dacon Corp. LTD przy Queen’s University w Kanadzie. Następnie w 2002 r. rozpoczął pracę w resorcie sprawiedliwości, gdzie zajmował się m.in. opracowywaniem projektów planów finansowych w zakresie płac Służby Więziennej. W okresie 2006–2018 pełnił funkcję Burmistrza Miasta Ząbki. Jednocześnie pełnił funkcję prezesa jednej z korporacji samorządowych „Związek Samorządów Polskich”, gdzie świadczył usługi szkoleniowe oraz uzyskał mandat radnego gminnego i powiatowego.
W dniu 14 marca 2019 r. Rada Nadzorcza podjęła decyzję w sprawie powołania pana Roberta Perkowskiego na stanowisko Wiceprezesa Zarządu PGNiG ds. Operacyjnych.
Wiceprezes Zarządu ds. Operacyjnych sprawuje nadzór i koordynuje funkcjonowanie Spółki m.in. w zakresie:
- programu Społecznej Odpowiedzialności Biznesu /CSR/;
- strategii zakupów w ramach Spółki i Grupy PGNiG;
- administrowania majątkiem Spółki, z wyłączeniem majątku sieciowego, górniczego i podziemnych magazynów gazu;
- zagospodarowania majątku nieprodukcyjnego, w tym nieruchomości Spółki;
- kreowania i realizacji polityki sponsoringowej i wizerunku marki Spółki w Polsce i za granicą;
- współpracy z operatorami systemów przesyłowych i dystrybucyjnych;
- polityki, założeń i programów poszukiwania i wydobycia węglowodorów w kraju i poza jego granicami;
- prowadzenia całości spraw koncesyjnych związanych z poszukiwaniem i rozpoznawaniem oraz eksploatacją złóż węglowodorów, a także składowaniem odpadów w górotworze i bezzbiornikowym magazynowaniem substancji, stosownie do odpowiednich postanowień prawa geologicznego i górniczego;
- działalności Oddziału Geologii i Eksploatacji, z wyłączeniem administrowania majątkiem podziemnych magazynów gazu.
Arkadiusz Sekściński – Wiceprezes Zarządu ds. Rozwoju
Pan Arkadiusz Sekściński jest absolwentem Uniwersytetu Warszawskiego, doktorem nauk społecznych w zakresie nauk o polityce. Był organizatorem programu studiów na kierunku "Bezpieczeństwo wewnętrzne", specjalność Bezpieczeństwo energetyczne, i wykładowcą przedmiotów, takich jak „Polityka energetyczna Polski”, „Polityki energetyczne państw współczesnych”, „Odnawialne źródła energii” oraz „Planowanie i finansowanie inwestycji w sektorze energetycznym”. Jest autorem artykułów naukowych w językach polskim i angielskim. Obecnie jest uczestnikiem studiów MBA Energetyka na Uczelni Łazarskiego. Był stypendystą Fundacji Rozwoju Systemu Edukacji (Uniwersytet w Bergen, Norwegia), Programu Leonardo da Vinci (Biuro Regionalne Województwa Podlaskiego, Bruksela, Belgia), Programu Socrates – Erasmus (Uniwersytet Kapodystriański w Atenach, Grecja).Doświadczenie zawodowe w sektorze energetycznym zdobywał od 2007 r. jako konsultant w firmach doradzających podmiotom zajmujących się ciepłownictwem i elektroenergetyką, a następnie od 2011 r. jako dyrektor i członek Zarządu Polskiego Stowarzyszenia Energetyki Wiatrowej. Od 2016 r. był związany z PGE Energia Odnawialna SA, gdzie jako wiceprezes i p.o. prezesa nadzorował obszary inwestycji, innowacji, eksploatacji aktywów wytwórczych, komunikacji, zasobów ludzkich i bezpieczeństwa. Był prezesem spółek celowych odpowiedzialnych za budowę farm wiatrowych na lądzie oraz rozwój projektów farm wiatrowych na Morzu Bałtyckim. Pełnił też funkcję Dyrektora Programu rozwoju fotowoltaiki w Grupie PGE. Pan Arkadiusz Sekściński jest zatrudniony na Uniwersytecie Warszawskim na stanowisku Adiunkt.
Wiceprezes Zarządu ds. Rozwoju sprawuje nadzór i koordynuje funkcjonowanie Spółki m.in. w zakresie:
- przedsięwzięć innowacyjnych i rozwojowych realizowanych z udziałem Grupy PGNiG;
- rozpoznawania i monitorowania możliwości pozyskania funduszy unijnych na finansowanie działalności prowadzonej przez Spółkę;
- nadzoru nad działalnością normalizacyjną w Spółce;
- wypracowywania założeń i przepisów technicznych, norm i standardów obowiązujących w obszarze gazownictwa;
- działalności Oddziału Centralne Laboratorium Pomiarowo-Badawcze.
Przemysław Wacławski – Wiceprezes Zarządu ds. Finansowych
Pan Przemysław Wacławski jest absolwentem Wydziału Zarządzania Akademii Górniczo-Hutniczej w Krakowie. Obecnie jest uczestnikiem studiów The international FLEX Executive MBA, ze specjalnością Digital Transformation, na MIP Politecnico di Milano we Włoszech.
W latach 2002–2006 pracował w Ernst & Young w obszarze m.in. audytu finansowego i due diligence. Od czerwca 2006 r. do września 2010 r. obejmował stanowiska Dyrektora Działu Kontrolingu i Dyrektora ds. Inwestycji i Sprzedaży na Rynku Bałkańskim w Tele-Fonika Kable SA. Od października 2010 r. pełnił funkcję członka Zarządu ds. Finansowych, a od lutego 2011 r. do maja 2013 r. – Prezesa Zarządu TF Kable Fabrika Kablova Zajecar d.o.o. w Serbii. Od lutego 2013 r. do września 2018 r. był Dyrektorem Działu Kontrolingu w Tele-Fonika Kable SA, pełniąc w tym okresie także funkcje członka zarządów spółek zagranicznych Grupy Tele-Fonika Kable.
W październiku 2018 r. został powołany na stanowisko członka Zarządu ds. Finansowych Unipetrol a.s. w Czechach, gdzie był odpowiedzialny za piony: finansów, zarządzania łańcuchem dostaw i IT, sprawując również nadzór nad pionem finansów Grupy Kapitałowej Unipetrol.
Wiceprezes Zarządu ds. Finansowych sprawuje nadzór i koordynuje funkcjonowanie Spółki m.in. zakresie:
- realizacji celów strategicznych Spółki w aspekcie ekonomicznym i finansowym;
- przygotowania i realizacji Planu Działalności Gospodarczej Spółki;
- analiz i ocen ekonomiczno-finansowych projektów rozwojowych i inwestycyjnych;
- planowania i kontroli polityki inwestycyjnej w zakresie finansowym;
- funkcjonowania i rozwoju rachunkowości;
- ustalania zasad i nadzorowania sporządzania sprawozdań finansowych;
- relacji inwestorskich;
- zarządzania obszarem IT.
Jarosław Wróbel – Wiceprezes Zarządu
Absolwent studiów magisterskich i studium doktoranckiego Akademii Ekonomicznej w Katowicach. Ukończył studia podyplomowe na Wydziale Elektrycznym Politechniki Warszawskiej, a także studia menedżerskie Executive MBA (Uniwersytet Gdański i RMS Erasmus University) oraz Post-MBA (Uniwersytet Gdański i SBS Swiss Bussiness School).W energetyce działa od 1992 r. W latach 1993–1999 był związany z Elektrociepłownią „Będzin” SA, odpowiedzialny za opracowanie i wdrożenie programu restrukturyzacji, a także przygotowanie i przeprowadzenie pierwszego procesu prywatyzacji kapitałowej w polskiej elektroenergetyce wykorzystującego mechanizm Giełdy Papierów Wartościowych (Nagroda Debiut Roku 1998). Od 2002 r. jest związany z PGNiG SA. W okresie 2003–2013 pełnił funkcję Wiceprezesa ds. Ekonomicznych Górnośląskiej Spółki Gazownictwa Sp. z o.o. Jest pomysłodawcą i sponsorem programu wdrożenia w GSG, zintegrowanej platformy wspomagającej obsługę procesów na bazie rozwiązań ERP i CIS. Następnie realizował projekty dla firm z sektora paliwowo-energetycznego oraz informatycznego. Współtworzył m.in. Model IT/OT dla Grupy PGNiG. Od 8 stycznia do 1 marca 2016 r. był członkiem Zarządu Polskiej Spółki Gazownictwa Sp. o.o., a od 2 marca 2016 r. do 16 lutego 2018 r. zajmował stanowisko Prezesa Zarządu Polskiej Spółki Gazownictwa Sp. z o.o. Pod jego kierownictwem Spółka opracowała i wdrożyła strategiczny pakiet zmian dla polskiego gazownictwa dystrybucyjnego na lata 2016–2022 oraz zdobyła w 2017 r. Polską Nagrodę Jakości w kategorii wielkich organizacji gospodarczych. Od 17 kwietnia 2018 r. do 9 stycznia 2020 r. pełnił funkcję Prezesa Zarządu ORLEN Południe SA. Był współtwórcą oraz sponsorem programu budowy w ORLEN Południe SA nowoczesnej biorafinerii, na bazie Rafinerii w Trzebini oraz Rafinerii w Jedliczu, będącej centrum kompetencyjnym w zakresie biokomponentów oraz biopaliw dla Grupy Kapitałowej ORLEN SA.
Wiceprezes Zarządu sprawuje nadzór i koordynuje funkcjonowanie Spółki m.in. w zakresie:
- eksploatacji złóż gazu ziemnego i ropy naftowej;
- podziemnego składowania odpadów;
- składowania CO2;
- podziemnego magazynowania substancji;
- odazotowania gazu ziemnego;
- produkcji: helu, skroplonego gazu ziemnego (
LNG), mieszaniny gazu propan-butan, kondensatu węglowodorowego oraz pianki płynnej;Liquefield Natural Gas, gaz ziemny w postaci ciekłej, produkowany w wyniku skraplania lub kondensacji - działalności Oddziałów PGNiG w Odolanowie, Sanoku, Zielonej Górze i Oddziału Ratownicza Stacja Górnictwa Otworowego w Krakowie;
- administrowania majątkiem podziemnych magazynów gazu Spółki;
- kształtowania relacji z operatorem systemu dystrybucyjnego oraz operatorem systemu magazynowania.
Magdalena Zegarska – Wiceprezes Zarządu
Pani Magdalena Zegarska jest absolwentką Prywatnej Wyższej Szkoły Ochrony Środowiska w Radomiu. Ponadto ukończyła studia Master of Business Administration dla firm sektora naftowego i gazowniczego oraz posiada absolutorium uzyskane w Wyższej Szkole Zarządzania i Marketingu Stowarzyszenia Inicjatyw Gospodarczych w Warszawie o kierunku „Zarządzanie dużym przedsiębiorstwem”. Ukończyła liczne kursy i szkolenia z psychologii zarządzania zespołami pracowniczymi, kurs na członków Rad Nadzorczych i zdała egzamin państwowy przed Komisją Skarbu Państwa. W latach 2011–2014 pełniła funkcję Sekretarza Rady Pracowników II kadencji, a w okresie 2010–2014 – Sekretarza Zakładowej Komisji Koordynacyjnej NSZZ „Solidarność” w PGNiG SA. W latach 2014–2017 piastowała stanowiska członka Rady Nadzorczej PGNiG, Sekretarza Rady Nadzorczej oraz Wiceprzewodniczącego Komitetu Audytu. Pracę w Grupie PGNiG rozpoczęła w 1998 r. w Mazowieckiej Spółce Gazownictwa, następnie pracowała w Mazowieckim Oddziale Handlowym. Od 2013 r. zajmowała różne stanowiska w Centrali Spółki w Departamencie Handlu Detalicznego, Departamencie Infrastruktury, a następnie w Departamencie Majątku i Administracji, gdzie pełniła obowiązki Zastępcy Dyrektora. Od stycznia 2016 r. pełni funkcję Pełnomocnika Zarządu PGNiG ds. Systemu Zarządzania Jakością, Bezpieczeństwem Pracy, Ochroną Zdrowia i Środowiska. W okresie od kwietnia 2016 r. do marca 2017 r. zajmowała stanowisko Zastępcy Dyrektora Departamentu ds. QHSE, z powierzonymi zadaniami kierowania pracami Departamentu. Otrzymała odznaczenia honorowe: zasłużona dla Górnictwa Naftowego i Gazownictwa oraz Mazowieckiego Oddziału Handlowego. Posiada tytuł Dyrektora Górniczego III stopnia oraz Dyrektora Górniczego II stopnia.W dniu 27 lutego 2020 r. została powołana przez Radę Nadzorczą na stanowisko Wiceprezesa Zarządu.
Wiceprezes Zarządu wybrany przez pracowników Spółki sprawuje nadzór i koordynuje funkcjonowanie Spółki m.in. w zakresie:
- zapewnienia warunków bezpieczeństwa i higieny pracy oraz ochrony przeciwpożarowej;
- współpracy ze związkami zawodowymi, Radą Pracowników i innymi organizacjami pracowniczymi w zakresie dotyczącym Spółki i Grupy PGNiG;
- przeprowadzenia procesu wydania akcji uprawnionym pracownikom Spółki.
Skład Zarządu na dzień 1 stycznia 2019 r:
- Piotr Woźniak - Prezes Zarządu
- Maciej Woźniak - Wiceprezes Zarządu ds. Handlowych
- Łukasz Kroplewski - Wiceprezes Zarządu ds. Rozwoju
- Michał Pietrzyk - Wiceprezes Zarządu ds. Finansowych
- Radosław Bartosik - Wiceprezes Zarządu ds. Operacyjnych
- Magdalena Zegarska - Wiceprezes Zarządu
W dniu 16 stycznia 2019 r. Rada Nadzorcza odwołała Pana Radosława Bartosika ze składu Zarządu Spółki PGNiG i z funkcji Wiceprezesa Zarządu PGNiG ds. Operacyjnych. W dniu 14 marca 2019 r. Rada Nadzorcza powołała z dniem 18 marca 2019 r. Pana Roberta Perkowskiego do Zarządu Spółki PGNiG na stanowisko Wiceprezesa Zarządu PGNiG ds. Operacyjnych, na wspólną kadencję Zarządu kończącą się w dniu 31 grudnia 2019 r.
Skład Zarządu na dzień 31 grudnia 2019 r.:
- Piotr Woźniak - Prezes Zarządu
- Maciej Woźniak - Wiceprezes Zarządu ds. Handlowych
- Łukasz Kroplewski - Wiceprezes Zarządu ds. Rozwoju
- Michał Pietrzyk - Wiceprezes Zarządu ds. Finansowych
- Robert Perkowski - Wiceprezes Zarządu ds. Operacyjnych
- Magdalena Zegarska - Wiceprezes Zarządu
W związku z upływem z dniem 31 grudnia 2019 r. wspólnej V kadencji Zarządu PGNiG Rada Nadzorcza PGNiG odwołała w dniu 9 stycznia 2020 r.:
- Piotra Woźniaka - Prezesa Zarządu
- Macieja Woźniaka - Wiceprezesa Zarządu ds. Handlowych
- Łukasza Kroplewskiego - Wiceprezesa Zarządu ds. Rozwoju
- Michała Pietrzyka - Wiceprezesa Zarządu ds. Finansowych
- Roberta Perkowskiego - Wiceprezesa Zarządu ds. Operacyjnych
Tego samego dnia, na wspólną, 3-letnią kadencję kończącą się dnia 10 stycznia 2023r., zostali powołani z dniem 10 stycznia 2020 r.:
- Jerzy Kwieciński - na stanowisko Prezesa Zarządu PGNiG
- Robert Perkowski - na stanowisko Wiceprezesa Zarządu ds. Operacyjnych
- Jarosław Wróbel - na stanowisko Wiceprezesa Zarządu ds. Handlowych
oraz z dniem 15 stycznia 2020 r.:
- Przemysław Wacławski - na stanowisko Wiceprezesa Zarządu ds. Finansowych
- Arkadiusz Sekściński - na stanowisko Wiceprezesa Zarządu ds. Rozwoju
