KAPITAł SPOłECZNY
Ważne strategiczne znaczenie produktów, jakie Grupa Kapitałowa PGNiG dostarcza swoim klientom, powoduje, że odgrywa ona szczególnie istotną rolę w codziennym życiu społeczności lokalnych. Charakter, skala działalności i obecność infrastruktury służącej poszukiwaniu, wydobyciu, magazynowaniu oraz dystrybucji węglowodorów powodują, że Grupa PGNiG z dużym zaangażowaniem podchodzi do kwestii budowania partnerskich relacji z przedstawicielami społeczności lokalnej, administracją oraz dostawcami i wykonawcami na rzecz realizacji wspólnych celów. Grupa PGNiG kreuje możliwości współpracy oraz buduje zrozumienie dla wzajemnych relacji i współzależności z poszczególnymi grupami interesariuszy.
Kluczowe dane:
- Zwiększenie satysfakcji klientów poprzez poprawę jakości obsługi oraz inwestycje w zaawansowane, cyfrowe rozwiązania i narzędzia komunikacyjne odpowiadające na potrzeby różnych grup klientów.
- „Być jak Ignacy” – autorski program PGNiG SA i Fundacji PGNiG SA im. Ignacego Łukasiewicza popularyzujący naukę wśród uczniów szkół podstawowych, a jednocześnie przybliżający najmłodszym postać Ignacego Łukasiewicza oraz innych wybitnych polskich naukowców.
- „Rozgrzewamy Polskie Serca” – projekt PGNiG i Fundacji PGNiG oraz innych podmiotów Grupy PGNiG wspierający działania na rzecz podnoszenia świadomości historycznej Polaków.
- Opieka i wsparcie muzeów gazownictwa w Warszawie (przez PGNiG) i w Paczkowie (przez PSG) oraz Muzeum Przemysłu Naftowego i Gazowniczego im. Ignacego Łukasiewicza w Bóbrce (PGNiG i Fundacja PGNiG).
Osiągnięte rezultaty:
ponad 365 tys.
beneficjentów, w tym ponad 20 tys. uczniów było w 2019 r. bezpośrednim odbiorcą działań społecznych Fundacji PGNiG im. Ignacego Łukasiewicza i innych podmiotów z Grupy PGNiG.
ponad 500
inicjatyw wspartych w 2019 r. przez spółki z Grupy i Fundację PGNiG (ponad 400 w 2018 r.).
Contact Center
Uruchomienie Ogólnopolskiego Contact Center w PSG. W 2019 r. Contact Center odebrało 274 174 połączeń, tj. średnio ok. 1100 dziennie.
1200
Do końca 2019 r. programem wsparcia „Rachunek wdzięczności” objętych zostało prawie 1200 osób.
Jak zarządzamy wynikami?
- Grupa PGNiG wpływa na lokalne społeczności poprzez swoją działalność dobroczynną i charytatywną realizowaną głównie przez Fundację PGNiG.
- Realizujemy strategiczne długofalowe programy zaangażowania społecznego przez Fundację PGNiG i spółki Grupy PGNiG.
- Wykorzystujemy formy dialogu społecznego jako sposób komunikacji, który pozwala naszym interesariuszom zrozumieć naszą działalność.
- Dobry sąsiad – na bieżąco staramy się identyfikować potrzeby i oczekiwania danej społeczności. Jeszcze przed pojawieniem się w wybranej lokalizacji spotykamy się z władzami gmin, aby wyjaśnić cel i zakres prac związanych z planowaną inwestycją.